läslust

är jätte sugen på att läsa massa böcker!
så nu har jag precis varit hos min mammas kompis och lånat lite böcker av henne.
haha jag kommer att ha ganska så fullt upp framöver.

*Katarina Von Bredow - Syskonkärlek
*
Malin Sävstam - När livet stannar
*
Anna Lytsy & Ulrika Olsson - Den tusende gången
*
Constance Briscoe - Äcklig
*
Magdalena Graaf - Det ska bli ett sant nöje att döda dig
*
Dave Pelzer - pojken som kallades det
                       - pojken som inte fanns
                       - pojken som överlevde

Katarina Von Bredows bok syskonkärlek började jag läsa igår efter att ha läst ungefär ett kapitel ur den. blev helt fast, så jag la mig och stäckläste den och läste ut den på bara några timmar. påhittad men oerhört bra! även väldigt äcklig, boken går ju lixom ut på incest..
och Dave Pelzers bok pojken som kallades det läste min svenskalärare högt för min klass för något år sen. tyckte den var riktigt bra! tycker om när det är sanna berättelser som skrivits, för det får en att insé hur bra man egentligen har det. har iallafall tänkt mig att jag ska läsa lite ur slutet av den boken, och sedan fortsätta med hans andra böcker.

kommer troligen inte att orka läsa alla dom här böckerna, men dom verkar intressanta så jag ska försöka så gott jag kan.
peace n' love


Kommentarer
Från: therese fc

hahah jävlar lina, nu har du och göra :D jag blev också fast av syskonkärlek när jag läste den! :O men den är riktigt äcklig också .. :S haha kössss <3

2009-09-01 @ 08:31:58
Från: johanna

"äcklig" är bra.. har läst den :) den är riktigt hemsk faktiskt! skulle vilja läsa syskonkärlek , alla säger att den är bra :D <3

2009-09-01 @ 21:03:48
URL: http://jmcw.blogg.se/
Från: kicki

POJKEN SOM KALLADES DET:O så läskig

2009-09-02 @ 19:20:36
URL: http://christinemaria.blogg.se/

kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0